ایران نوین

Sunday, June 15, 2008

بخش هایی از کارنامه پر ارشاد سردار زارعی فرمانده سابق نیروی انتظامی




خبرنامه امیرکبیر:


سردار زارعی، رئیس پلیس سابق تهران، که در یک خانه فساد دستگیر شده بود، روز گذشته با سپردن یک وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد. روزنامه کارگزاران بخشی از کارنامه سردار زارعی را در ماههای قبل از بازداشتش به چاپ رسانده است. در این گزارش آمده است:

فرمانده بازداشت‌شده نیروی انتظامی تهران از طرفداران طرح امنیت اجتماعی و یکی از پرکارترین فرماندهان در این حوزه بود که طی سه سال فرماندهی نیروی انتظامی استان تهران کارنامه پر برگی از بازداشت و ارشاد جوانان برجای گذاشت؛ کارنامه‌ای که شاید قرار بود از او در آینده یک فرمانده کل بسازد اما به نظر می‌رسد که دست‌کم با علنی شدن اتهامات و جرائم او دیگر این امکان وجود ندارد.

با این حال بد نیست به بخشی از کارنامه سردار رضا زارعی که طرح‌های ضربتی او در اغلب موارد نیز شامل حال زنان و جوانان بوده نگاهی مختصر بیندازیم:

- آغاز ارتقای امنیت اجتماعی با کشف خانه فساد در رجایی‌شهر، کیهان، ۲۸ دی ۸۴

- مرحله چهارم طرح مبارزه با اراذل و اوباش (طرح ارتقای امنیت اجتماعی) آغاز شد.

بر اساس ارزیابی به‌ عمل‌ آمده از سوی فرماندهی نیروی انتظامی کشور، در اجرای طرح‌های اجرایی، نیروی انتظامی استان تهران رتبه اول کشوری را در این خصوص کسب کرده است. سردار رضا زارعی فرمانده نیروی انتظامی استان تهران از شناسایی و دستگیری اعضای باند فساد و فحشا در رجایی‌شهر خبر داد و گفت: اعضای این باند از مدت‌ها پیش با شناسایی افرادی که از نظر وضعیت مالی و اعتباری متمکن بودند ارتباط برقرار کرده و با حیله‌های مختلف، با نصب دوربین‌های فیلمبرداری و نشان دادن صحنه‌های فیلمبرداری‌شده از عاملان اخاذی می‌کردند.


-سه هزار و ۶۱ زن ارشاد شدند، سایت سازمان زندان‌ها ۸ تیر ۸۵
- تذکر به ۸۹ هزار بدحجاب، تعهد از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر- ایسنا و مهر- ۲۶ شهریور ۸۵: فرمانده نیروی انتظامی در مورد عملکرد ماموران خود در اجرای طرح امنیت اجتماعی از ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۸۵ تا ۲۲ شهریورماه گفت: در موضوع بدحجابی به ۸۹ هزار نفر تذکر داده شده و از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر تعهد گرفته شده و ۴۶۲ نفر به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.


- درخواست اعدام برای عاملان تهیه فیلم‌های غیراخلاقی، خبرگزاری فارس ۲۶ خرداد ۸۶

- دستگیری ۷ هزار نفر به اتهام اوباش‌گری و مزاحمت برای بانوان، روزنامه ایران، ۲۷ خرداد ۸۶

- دستگیری خوانندگان رپ به اتهام شیطان‌پرستی، ایسنا، ۱۳ مرداد ۸۶

- برخورد با ویدئوکلوپ‌ها و کافی‌نت‌ها، روزنامه جام جم، ۳ دی ۸۶

- برخورد با آرایشگاه‌های زنانه، روزنامه جام‌جم، ۳ دی ۸۶

- ۱۱۳ هزار تذکر در حوزه بدحجابی، خبرگزاری ایسنا، ۲۷ دی ۸۶


همچنین باید گفت که وی در استان تهران با شناسایی بیجه همان متهمی که بیش از ۱۴ کودک را پس از تجاوز به قتل رسانده بود، رسانه‌ای شد.



1 comment:

Anonymous said...

Gey men gir boshon,
hamegy az sadr ta be hal.ok