ایران نوین

Tuesday, June 17, 2008

حجازی مردمی کاشت، قلعه نوعی جمکرانی برداشت



استقلال برای پنجمین بار قهرمان جام حذفی شد

در بازی برگشت که در استادیوم آزادی تهران برگزار شد، استقلال در وقت قانونی بازی با نتیجه 1-0 پگاه گیلان را شکست داد.

اما از آنجا که بازی رفت با نتیجه مشابه به سود پگاه به خاتمه یافته بود، بازی به وقت اضافه کشیده شد که استقلال با زدن دو گل در وقت اضافه اول، و با وجود اخراج امیرحسین صادقی در وقت اضافه دوم، نتیجه را در مجموع به 3-1 تغییر داد.

در این بازی علیرضا منصوریان، بازیکن 37 ساله استقلال، بازی آخر خود را با این تیم انجام داد و همزمان با پنجمین قهرمانی استقلال در جام حذفی ایران، از فوتبال خداحافظی کرد.

نیمه اول: غلبه استقلال

بازی با حملات پیاپی استقلال آغاز شد که بخاطر شکست 1-0 در بازی رفت، ضرورت بیشتری برای رسیدن به گل احساس می کرد.

این شرایط در نهایت در دقیقه 15 مسابقه نتیجه داد و مجتبی جباری با پاسی بلند در امتداد خط طولی زمین و از سمت راست، مهدی امیرآبادی را در محوطه جریمه پگاه و مقابل علی نظرمحمدی، دروازه بان پگاه صاحب توپ کرد که امیرآبادی با عکس العملی سریع پیش از رسیدن دروازه بان حریف به توپ، دروازه پگاه را باز کرد.

پس از دیدار تیمها ملی ایران و سوریه، این دومین بار در روزهای اخیر بود که مجتبی جباری مهاجمان تیم خود را در موقعیت گل زنی قرار می داد.

پس از گل استقلال فشار را ادامه داد و علی علیزاده دو موقعیت برای زدن گل برتری را از دست داد.

پگاه تا دقیقه 22 مسابقه عملا نتوانست موقعیتی برای زدن گل ایجاد کند، اما پس از آن یکبار با شوتی از راه دور، و بار دیگر (دقیقه 28) در حمله ای در سمت چپ محوطه جریمه استقلال دروازه این تیم را تهدید کرد.

نیمه دوم: انتظار برای وقت اضافه

نیمه دوم با کند شدن روند حملات دو تیم همراه بود، اما استقلال موقعیتهایی را نیز برای گل زنی به دست آورد.

علی علیزاده در دقیقه 69 با ضربه سر بار دیگر دروازه پگاه را تهدید کرد و در دقایق 78 نیز مجتبی جباری تیر دروازه پگاه را هدف قرار داد.

حملات دو تیم به نتیجه نرسید و بازی به وقت اضافه کشیده شد، اما شوت مهدی امیرآبادی در آغاز در وقت اضافه اول که توسط دروازه بان پگاه دفع شد، زنگ خطری برای پگاه بود که جدی گرفته نشد.

مجتبی جباری در دقیقه 4 وقت اضافه اول، با کمک پرتاب بلند توپ توسط علی علیزاده از اوت، توپ را مقابل دروازه پگاه به گل تبدیل کرد

شش دقیقه بعد هم ، مهدی امیرآبادی با با نفوذ از میانه زمین توپ را پشت مدافعان پگاه به آرش برهانی رساند که او نیز با آرامش توپ را درون دروازه پگاه جای داد.

به این ترتیب استقلال پس از پرسپولیس و سپاهان (قهرمان و نایب قهرمان لیگ) به عنوان تیم سوم ایران راهی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا شد.

این در حالی است که استقلال در پایان رقابتهای لیگ به مقام سیزدهم دست یافته بود که در طی هفت سالی که لیگ برتر ایران برگزار شده این مقام بی سابقه بوده است.

منابع خبری شمار تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی را بیش از هشتاد هزار نفر اعلام کردند.

در مرحله نیمه نهایی پگاه دو بر یك برق شیراز را شكست داده بود و استقلال در ضربات پنالتی در برابر فولاد پیروز شده بود.

تا كنون استقلال چهار بار قهرمان جام حذفی ایران شده و پرافتخارترین تیم در این رقابتها محسوب می شود، اما این اولین حضورپگاه درفینال این رقابتها است.

ترکیب استقلال: وحيد طالب لو، اميرحسين صادقی، مهدی اميرآبادی، بيژن کوشکی ، پيروز قربانی، پژمان منتظری، مجتبی جباری (از دقیقه 2 وقت اضافه دوم: علیرضا منصوریان)، ميثم منيعی (از دقیقه 78: محسن یوسفی)، علی عليزاده، اميد روانخواه، فرهاد مجيدی (از دقیقه 74: آرش برهانی)

No comments: